Järjestelmäpäällikkö Heikki Alamäki muistelee: "Kyllä se haastava projekti oli se meidän aloitus. Outokummussa oli kyllä ollut kunnossapitoon järjestelmä, mutta ei sitä koskaan oltu otettu käyttöön sähkönjakeluun - se ei mielestämme soveltunut meidän tarpeisiin.
Ulkoistamisen myötä piti hankkia kunnossapitojärjestelmän lisäksi myös dokumentinhallintajärjestelmä ja integrointi näiden kahden järjestelmän välille. Ja aikataulupaine omistajien puolelta oli kova.”
Sisällöllisesti ja aikataulullisesti projektissa oli monia haasteita:
Ratkaisuksi haasteisiin M-Technology tarjosi esiselvityspalvelun, jossa
“Esiselvitys helpotti työtämme suuresti ja oli meille se tärkein vaihe, koska halusimme tehdä kaiken huomioiden käyttäjien tarpeet.” Heikki Alamäki korostaa.
Esiselvityksen perusteella Alamäki kollegoineen tutustui useaan markkinoilla olevaan vaihtoehtoon.
M-Technologyn WiseMaster Maint -ohjelman vahvuudet mobiilin työnteon tukemisessa nousivat tärkeäksi kriteeriksi. Lisäksi järjestelmä oli tarpeeksi yksinkertainen loppukäyttäjien näkökulmasta.
Tärkeimmät hyödyt mobiilipohjaisesta kunnossapitojärjestelmästä konkretisoituvat silloin, kun verkon toiminnasta ja työvelvoitteista pitää pystyä raportoimaan asiakkaalle.
"Aikaleimat nousevat silloin arvoon arvaamattomaan ja niitä ei olisi, ellei kenttätyöntekijällä olisi aito halu käyttää mobiilia kunnossapitojärjestelmää. Ja halu käyttää työvälinettä syntyy siitä, että se on suunniteltu yhdessä ja toteutettu helppokäyttöiseksi." Heikki Alamäki muistuttaa ja jatkaa "M-Technologyn Matti Myllylä lupasi meille tupakkiaskin kanteen verrattavan helppouden ja tämä lupaus on kyllä pitänyt.”